Czym różni się SXO od pozycjonowania?

Czym różni się SXO od pozycjonowania?
Jak wygląda współczesna optymalizacja stron internetowych? Okazuje się, że same działania pod SEO nie wystarczą. Warto też uwzględnić UX. Dowiedz się, czym zajmuje się agencja SXO i dlaczego warto powierzyć jej marketing swojej firmy.

Pozycjonowanie stron

Na początku trzeba zastanowić się, na czym konkretnie polega pozycjonowanie stron i jakie działania obejmuje. Jego celem jest przede wszystkim uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google. Aby było to możliwe, trzeba:
  • uwzględnić algorytmy robotów wyszukiwarki,
  • rozbudować kod i strukturę witryny,
  • używać odpowiednich fraz SEO,
  • wykorzystać link building,
  • przeanalizować witrynę pod kątem algorytmów i konkurencji.
Bycie  na szczycie listy wyszukiwarki Google przynosi wymierne korzyści, ponieważ więcej osób znajduje ofertę i może się z nią zapoznać. Niestety na tym nie powinny kończyć się działania marketingowe. To, że klient wejdzie na stronę, nie oznacza jeszcze, że coś kupi. W tym momencie przydaje się UX i agencja SXO.

Jak działa UX?

Specjaliści analizują, jakie doświadczenia mają użytkownicy stron internetowych. UX polega na ich gruntownym badaniu oraz ulepszeniu. Zdarza się na przykład, że ktoś doda do koszyka kilka produktów, ale nigdy ich nie kupuje. Przedsiębiorca powinien wiedzieć, dlaczego tak jest. Jeśli pozna powody określonych decyzji, będzie mógł na nie wpłynąć. Celem jest stworzenie najbardziej atrakcyjnego interfejsu oraz optymalnej ścieżki zakupowej. Dzięki niej konsumenci:
  • zapisują się do newslettera,
  • rejestrują się w sklepie,
  • kontaktują się ze sprzedawcą,
  • postrzegają firmę jako wiarygodną,
  • kupują produkty i wybierają usługi marki,
  • zostają lojalnymi, zaangażowanymi klientami.
Zyski firmy nie tylko rosną, ale także stają się bardziej stabilne. Bez wątpienia relacja z konsumentem to jeden z najważniejszych elementów marketingu.

Agencja SXO - pozycjonowanie i UX

W ramach usług wykonywanych przez agencję SXO można zlecić zarówno pozycjonowanie, jak i działania UX. To kompleksowe podejście, które coraz chętniej wybierane jest przez przedsiębiorców. Gdy wszystkie zadania są realizowane przez jedną firmę, pozostają bardziej spójne i można skorzystać z nich w dobrej cenie. Eksperci zajmują się marketingiem nie tylko w obrębie danej strony internetowej, ale także poza nią. Wykorzystują linkowanie zewnętrzne i upewniają się, że marka jest widoczna w wyszukiwarce.

Skuteczny marketing w sieci

Inwestycja w optymalizację witryny i poprawę doświadczeń użytkownika naprawdę się opłaca. Postaw na SXO, a dostrzeżesz zainteresowanie Twoją ofertą i zwiększysz swoje zyski. Zbuduj bazę stałych klientów i zachęcaj ich do działania poprzez przyjazny dla użytkowników interfejs oraz dobrze dobrane frazy SEO.