Najważniejsze etapy pozycjonowania strony w Google

Najważniejsze etapy pozycjonowania strony w Google
O tym, że zadbanie o widoczność w sieci jest kluczowe, jeśli chce się budować biznes internetowy, wie już niemal każdy przedsiębiorca. Dlatego pozycjonowanie w Google staje się coraz bardziej popularne, a właściciele działalności gospodarczych doskonale zdają sobie sprawę z korzyści płynących z niego. Jakie są najważniejsze etapy tego procesu? Sprawdź!

Nie ma wyników bez doskonałości technicznej

Miejsce, jakie dana strona zajmuje w propozycjach wyszukiwarki, w dużym stopniu zależy od warstwy technicznej witryny. Roboty pozytywnie oceniają m.in. takie aspekty jak:
  • poprawność kodu html,
  • szybkość ładowania podstron,
  • przystosowanie do urządzeń mobilnych,
  • obecność ważnych znaczników SEO.
Dlatego pierwszym etapem pozycjonowania w Google jest usunięcie lub poprawa wszystkich błędów, które zaburzają stabilne i płynne funkcjonowanie strony. Zadaniem specjalisty jest doprowadzenie wszystkich parametrów technicznych do perfekcji. Są to tzw. działania on-site.

Treść ma znaczenie

Kolejną fazą pracy nad zdobywaniem szczytów w propozycjach odnośników wskazywanych przez wyszukiwarkę jest przygotowanie, odpowiednie sformatowanie oraz zamieszczenie treści. Nie jest to łatwe. Teksty muszą być przede wszystkim unikatowe. Jeśli robot wychwyci taki sam albo choćby zbliżony artykuł lub opis do innych znajdujących się na stronach, potraktuje to jako plagiat i przyzna witrynie „minusa”. Dlatego drugi kluczowy etap to copywriting. Pozycjonowanie stron w Google nie może udać się bez stworzenia oryginalnych, merytorycznych (nowoczesne algorytmy są w stanie ocenić również jakość treści) oraz sformatowanych pod SEO wpisów. Istotne jest też, że nie można dopuścić do duplikacji treści w obrębie samej strony, czyli występowania na nich identycznych opisów. Często ma to miejsce w przypadku sklepów www proponujących produkty występujące w różnych kolorach, a każda wersja prezentowana jest w osobnej zakładce i ma ten sam tekst, w którym pojawia się tylko inna barwa. Ten błąd wymaga poprawy. Jest to również działanie on-site.

System poleceń

Trzecim etapem pozycjonowania jest tzw. link building, czyli tworzenie systemu poleceń danej witryny. Polega to na zamieszczaniu treści z linkiem ukrytym w słowie kluczowym, który prowadzi do promowanej strony. Obecność takich odnośników w artykułach robot uznaje za polecenie, które ma świadczyć o atrakcyjności, co wynagradza punktami. Jest to praca określana jako off-site.

Sukces tylko z najlepszymi

W sieci panuje olbrzymia konkurencja, dlatego chcąc osiągnąć sukces i zająć wysokie miejsce w rankingu wyszukiwarki, warto stawiać wyłącznie na współpracę z doświadczonymi fachowcami. Jedynie specjaliści, którzy świetnie znają trendy rynkowe i dysponują wysokimi umiejętnościami, zapewnią skuteczne pozycjonowanie w Google.